Γιατί Internet;

Μάθετε για το Internet. Τι πρέπει να γνωρίζετε και πώς θα ξεκινήσετε.

Περισσότερα...

Inertia Προσφορές

Είδη και κόστος σχεδιασμού web site. Όλα τα πακέτα με μια ματιά.

Περισσότερα...

Inertia Έργα

Ενδεικτικά έργα σχεδιασμόυ ιστοσελίδας από την Inertia.

Περισσότερα...

Inertia SEO

Μηχανές Αναζήτησης και Directories - SEO - Inertia έκδόσεις.

Περισσότερα...
24 Nov, 2017

Απόσπασμα 2 - Μηχανές αναζήτησης SEO (Search Engine Optimization)

Διευρύνετε το πελατολόγιό σας αξιοποιώντας τις δυνατότητες που σας παρέχει το Internet...

Το ότι μια ιστοσελίδα είναι ενεργή και διαθέσιμη στο Ίντερνετ δε σημαίνει ότι θα εμφανιστεί και στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης. Το αν θα εμφανιστεί ή όχι εξαρτάται από το αν οι μηχανές αναζήτησης έχουν ενημερωθεί για την ύπαρξη της σελίδας αυτής.
Ο τρόπος που η κάθε μηχανή αναζήτησης αξιολογεί τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στη βάση δεδομένων της και τις κατατάσσει στην πρώτη, δεύτερη κλπ σελίδα στα αποτελέσματα προκύπτει από το πώς αξιολογεί τα διάφορα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας και τι βάρος δίνει στο καθένα από αυτά.
Ο τρόπος αυτός αξιολόγησης, ο αλγόριθμος, δεν είναι πάντα ο ίδιος. Οι μηχανές αναζήτησης συχνά τροποποιούν και πάντα κρατούν κρυφούς τους αλγορίθμους τους.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθεί ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων για να είναι σίγουρος ότι θα καλύψει τις απαιτήσεις των αλγορίθμων, όπως κι αν διαμορφωθούν αυτοί.
Στην ουσία, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί πως μια σελίδα θα εμφανιστεί δωρεάν στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Μπορεί όμως σίγουρα να αποφύγει κατα το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας ιστοσελίδας λάθη που μπορούν να εγγυηθούν την πλήρη απουσία της από αυτές.
Επίσης, εφαρμόζοντας σωστά μεθόδους βελτιστοποίησης SEO μπορούμε να σχεδιάσουμε ιστοσελίδες όσο το δυνατό πιο φιλικές στις μηχανές αναζήτησης μεγιστοποιώντας τις πιθανότητες να εμφανιστούν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων.

Bελτιστοποίηση SEO (Search Engine Optimization):

  • Η εταιρεία μας, βασισμένη σε πολύχρονη γνώση κι εμπειρία, έχει συγγράψει κι εκδόσει το πρώτο ελληνικό τεχνικό βιβλίο για τις μηχανές αναζήτησης "Μηχανές αναζήτησης και directories, ο δρόμος προς την κορυφή των αποτελεσμάτων" ISBN: 960-88545-0-4, έκδοση Inertia Design - Πανεπιστημιακό σύγγραμμα.
  • Εφαρμόζουμε με μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας τη μελέτη για βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης - SEO (Search Engine Optimization) σε όλες τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε.
  • Αναλαμβάνουμε επίσης τη διαδικασία ένταξης της ιστοσελίδας σας στα search engines, τις μηχανές αναζήτησης όπως το msn, google, altavista κλπ.



"Μηχανές αναζήτησης και directories"

ο δρόμος προς την κορυφή των αποτελεσμάτων - ISBN: 960-88545-0-4

"Μηχανές αναζήτησης και directories"  ο δρόμος  προς την κορυφή των αποτελεσμάτων - ISBN: 960-88545-0-4

Απόσπασμα από το βιβλίο 2/3

σελίδες: 1 | 2 | 3

-Από ποιά μέρη αποτελείται μια μηχανή αναζήτησης;

Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούνται από κάποια προγράμματα, καθένα από τα οποία είναι υπεύθυνο για μια συγκεκριμένη εργασία:

1. Οι spiders ή αλλιώς crawlers ή robots είναι προγράμματα υπεύθυνα για τον εντοπισμό ιστοσελίδων στο Ίντερνετ. Μέσω αυτών των προγραμμάτων η μηχανή αναζήτησης πληροφορείται για την ύπαρξη ενός δικτυακού τόπου ο οποίος, αν δεν είχε εντοπιστεί από τους spiders, θα έμενε στην αφάνεια, κάπου σε κάποιον server στο αόρατο Ίντερνετ.

2. Οι indexers σαρώνουν τις ιστοσελίδες που εντοπίζουν οι spiders αξιολογώντας το κείμενο, τους συνδέσμους (links) και τα άλλα στοιχεία του περιεχομένου των ιστοσελίδων, και κρατούν ένα αντίγραφο στη βάση δεδομένων της μηχανής αναζήτησης. Είναι τα προγράμματα που «δεικτοδοτούν» τις ιστοσελίδες.


3. Ο query processor είναι ένα πρόγραμμα το οποίο ψάχνει μέσα στη βάση δεδομένων της μηχανής αναζήτησης για να βρει σελίδες σχετικές με το θέμα που πληκτρολόγησε κάποιος χρήστης.


-Αναλυτικά, πώς μια μηχανή αναζήτησης εντοπίζει τους δικτυακούς τόπους που υπάρχουν στο Ίντερνετ;

Με τη χρήση των ειδικών προγραμμάτων και συστημάτων που αναφέραμε πιο πάνω, των λεγόμενων spiders ή αλλιώς crawlers ή robots. Τα συστήματα αυτά εντοπίζουν τις ιστοσελίδες θα λέγαμε κατά κάποιο τρόπο συνειρμικά, μεταπηδώντας από link σε link.

Κάθε ιστοσελίδα περιέχει συνδέσμους (links), που πατώντας με το ποντίκι επάνω τους μας οδηγούν σε άλλες ενότητές της ή ακόμα και σε άλλους δικτυακούς τόπους πέρα από αυτή. Οι μηχανές αναζήτησης με τη βοήθεια των επισκέπτονται κάποιες ήδη γνωστές σε αυτές ιστοσελίδες, τις σαρώνουν και ακολουθώντας τα links οδηγούνται σε άλλους δικτυακούς τόπους απ΄ όπου πάλι μέσω των links εντοπίζουν νέες ιστοσελίδες και ούτω καθεξής. Οι μηχανές αναζήτησης, λοιπόν, αντί να χρησιμοποιούν ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα «σέρφαρε» εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο στο διαδίκτυο για να εντοπίσει και να προσθέσει νέες ιστοσελίδες στη βάση δεδομένων, χρησιμοποιούν τα προγράμματα αυτά, τους spiders, τα οποία συνεχώς επισκέπτονται ιστοσελίδες, τις σαρώνουν και συλλέγουν πληροφορίες, ενώ ακολουθώντας τα links μεταπηδούν και εντοπίζουν νέες.


-Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν σε άλλες ιστοσελίδες links που οδηγούν στην ιστοσελίδα μας;

Είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί αυξάνονται οι πιθανότητες να μας εντοπίσει από μόνη της μια μηχανή αναζήτησης. Αν δεν υπάρχει ιστοσελίδα που να περιέχει link προς τη δική μας, τότε δεν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να εντοπιστεί ο δικτυακός μας τόπος από μια μηχανή αναζήτησης. Όπως θα καταλάβουμε και στη συνέχεια, το να υπάρχουν σε αρκετές ιστοσελίδες links προς τη δική μας εκλαμβάνεται από τις μηχανές αναζήτησης σαν στοιχείο «δημοτικότητας». Αυτό βοηθά ώς έναν βαθμό στην κατάταξη της ιστοσελίδας μας σε καλύτερη θέση στα αποτελέσματα μιας εύρεσης. Οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν ότι, εφόσον μια ιστοσελίδα συναντάται ως link σε αρκετές άλλες, θα πρέπει να είναι σημαντική.

-Τι γίνεται αφού οι spiders εντοπίσουν μια ιστοσελίδα;

Αφού εντοπιστεί μια ιστοσελίδα, η μηχανή αναζήτησης τη σαρώνει με τη βοήθεια του προγράμματος indexer, συλλέγοντας πληροφορίες για το κείμενο και τα άλλα στοιχεία που την αποτελούν. Στη συνέχεια την αρχειοθετεί σε έναν κατάλογο (catalog), μια βάση δεδομένων, δηλαδή την κάνει indexed, τη «δεικτοδοτεί». Σε αυτόν τον κατάλογο αποθηκεύεται ένα αντίγραφο από κάθε σελίδα που έχει εντοπίσει ο spider, και έτσι η μηχανή αναζήτησης έχει στη διάθεσή της ένα μεγάλο αριθμό ιστοσελίδων για να τις χρησιμοποιήσει στο επόμενο βήμα.

-Καταχωρούνται όλες οι ιστοσελίδες στον κατάλογο μιας μηχανής αναζήτησης εφόσον τις εντοπίσει ο spider και τις σαρώσει ο indexer;

Πρέπει εδώ να τονίσουμε ότι οι ιστοσελίδες που σαρώνονται από τους crawlers των μηχανών αναζήτησης αξιολογούνται με βάση κάποια κριτήρια. Αν οι δικτυακοί τόποι πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η εκάστοτε μηχανή αναζήτησης, τότε εισάγονται στον κατάλογο της, γίνονται «indexed» και έτσι είναι διαθέσιμες ως αποτελέσματα εάν ζητηθούν. Αν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές, τότε γίνονται «banned», δηλαδή δεν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο, ή «τιμωρούνται» (penalized), δηλαδή κατατάσσονται χαμηλά στα αποτελέσματα που θα επιστρέψει η μηχανή σε σχετική έρευνα ενός χρήστη. Επίσης, ενδέχεται μια ιστοσελίδα να μην έχει καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων μιας μηχανής αναζήτησης επειδή ο crawler δεν κατάφερε να διεισδύσει για κάποιους λόγους σε αυτή.

-Ποια είναι η επόμενη φάση, αφού μια ιστοσελίδα έχει εντοπιστεί από τους spiders και έχει επιτυχώς αποθηκευτεί στον catalog;

Τότε αναλαμβάνει το ειδικό πρόγραμμα της μηχανής αναζήτησης που είναι υπεύθυνο για τον εντοπισμό από τη βάση δεδομένων και την κατάταξη (ranking) των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα. Αυτό το τμήμα της μηχανής αναζήτησης είναι γνωστό ως «query processor».

Αναλυτικότερα, όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει στο ειδικό πεδίο της μηχανής αναζήτησης κάποιες λέξεις-κλειδιά που τον ενδιαφέρουν, ενεργοποιείται το ειδικό πρόγραμμα της μηχανής αναζήτησης που είναι υπεύθυνο για τον εντοπισμό και την κατάταξη των σχετικών ιστοσελίδων που βρίσκονται στον κατάλογο της. Χρησιμοποιώντας κάποιον αλγόριθμο, δηλαδή έναν τρόπο αξιολόγησης βασισμένο σε κάποιους κανόνες, εξετάζει το βαθμό σχετικότητας (relevancy) της κάθε ιστοσελίδας του καταλόγου με τις λέξεις-κλειδιά που έχει πληκτρολογήσει ο χρήστης. Στη συνέχεια κατατάσσει τα αποτελέσματα, δηλαδή τις ιστοσελίδες που το ειδικό πρόγραμμα θεωρεί ότι έχουν κάποια σχέση, σε κάποια σειρά εμφάνισης και τα παρουσιάζει στο χρήστη με τη μορφή links. Η σειρά αυτή διαμορφώνεται με βάση έναν ολόκληρο συνδυασμό παραμέτρων, ο οποίος καθορίζει ποια ιστοσελίδα είναι πιο κοντά στο θέμα σε σχέση με κάποια άλλη. Ο αλγόριθμος κατάταξης που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης αποσκοπεί να παρουσιάσει πρώτες στα αποτελέσματα τις ιστοσελίδες που είναι πιο σχετικές με το θέμα της αναζήτησης.

σελίδες: 1 | 2 | 3

Projects της Inertia...

Λογότυπα της Inertia...

Χαμόγελο του παιδιού


Μας εμπιστεύθηκαν...

Γιατί Internet;

Μάθετε για το Internet

Τι πρέπει να γνωρίζετε και πώς θα ξεκινήσετε. Βασική ορολογία, δυνατότητες, οφέλη.

Περισσότερα...

Inertia Προσφορές

Σχεδιασμός Ιστοσελίδας

Μάθετε πληροφορίες για τα είδη και το κόστος σχεδιασμού ενός web site. Όλα τα πακέτα με μια ματιά.

Περισσότερα...

Inertia Έργα

Ενδεικτικά έργα Web

Δείτε ενδεικτικά έργα σχεδιασμόυ ιστοσελίδας και πελάτες που εμπιστεύθηκαν την Inertia.

Περισσότερα...

Inertia Επικοινωνία

Inertia Design

e-mail: info@inertia.gr